info@pindentalcare.com

مراحل انجام عصب کشی دندان

هنگام عصب کشی، پزشک شما بعد از برداشتن پوسیدگی های دندانی به کانال هایی که داخل ریشه ی دندان شما قرار دارند، دسترسی پیدا خواهد کرد.

ابتدا عملیات پالپوتومی صورت می گیرد این کار یعنی سوراخ کردن سقف پالپ و جاری شدن خون در دهان شما، فشار داخل پالپ کاهش پیدا می کند و کم کم درد شما هم کم خواهد شد.

عصب کشی دندان

باید این نکته را توجه داشته باشید که کانال های پالپ فقط حاوی عصب نیستند و حتی در بعضی موارد عصب آنها ممکن است به علت کاهش خون رسانی، از بین برود.

در واقع باکتری ها در این کانال های دندانی وجود دارند.

عروق خونی، سلول های مختلف و حتی احتمالاً عروق لنفی در این کانال ها وجود دارد.

این کانال ها که با پوسیدگی های مختلف آلوده می شوند؛

عفونت را تا پای ریشه ی دندان شما خواهند برد و باعث شده در اثر واکنش التهابی در دهان شما، استخوان دور ریشه دچار التهاب و تحلیل شود و به طور کامل از بین برود.

پزشک شما جلوی این روند رو به رشد را قبل از اتفاق افتادن می گیرد یا اینکه بعد از اتفاق افتادن، آن بخش را درمان می کند.

این کار که توسط پزشک مجرب باید انجام شود با خارج کردن محتویات کانال ریشه و تمیز کردن آن اتفاق می افتد.

شکل دادن کانال های ریشه به نحوی که مواد دارویی شستشو دهنده تا آخر کانال ها برسد؛

و در آخر با پرکردن کانال های ریشه طوری که کاملاً بسته شوند و امکان عبور میکروب و باکتری از مسیرهایش را کاهش یابد، انجام می شود.

در فرآیند عصب کشی این مواد کاملا برداشته و تخلیه شده و سپس به کمک سرم فیزیولوژی و ضد عفونی تمیز می شود.

آنگاه به وسیله ی یک سوهان بسیار کوچک، شکل دادن با محلول شست و شو کننده، عملیات ضدعفونی را انجام می دهد.

در این مرحله پس از قرار دادن میله‌ هایی بسیار نازک که با آنها گوتا می گوییم و جنس پلاستیکی دارد به همراه سیلر در داخل کانال ریشه دندان، عاج دندان را با ماده ی ترمیمی مثل آمالگام یا کامپوزیت که با مواد دیگر واکنش نخواهد داد پر کرده و این بخش هم به پایان می رسد.

نکات پایانی

بعد از فرآیند بالا دندان مورد نظر می میرد و اگر بعد از این، دندان عفونی شود باید تحت درمان عصب کشی مجدد یا عمل جراحی ریشه قرار بگیرد.

اگر چه گاهی اعمال بالا در بیش از یک جلسه درمانی انجام می‌شود؛

اما زیاد بودن فاصله ی زمانی بین تخلیه مواد عفونی از دندان و پر کردن دندان شانس عفونت های بیشتری را به وجود می آورد.

نظرات خود را در ارتباط با مقاله ی “مراحل انجام عصب کشی دندان” برای ما بنویسید.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی پین دنتال :

آدرس : تهران الهیه بلوار آفریقا نبش مریم غربی ساختمان نماد الهیه واحد ۴۰۷ کلینیک تخصصی دندان پزشکی پین دنتال

کدپستی : ۱۹۶۴۹۱۲۳۴۵

تلفن کلینیک : ۰۲۱۲۶۲۹۵۲۲۶

همراه : ۰۹۱۲۰۴۲۷۱۹۲

ایمیل : info@pindentalcare.com

در کنار شما و برای شما عزیزان مکانی را فراهم نموده ایم تا بتوانیم انچه را در توان داریم اعم از تجربه و علم به کار گیریم تا زیباترین لبخند ها را به همراه رضایت و اطمینان به شما هدیه دهیم و مفتخریم که جدیدترین روشها با بروزترین تجهیزات و مواد پزشکی را در مکانی بسیار زیبا و آرام به شما عزیزان ارائه میدهیم.

درباره کلینیک تخصصی پین دنتال بیشتر بخوانید :

کلینیک پین دنتال ضمن ارائه خدمات رایج دندانپزشکی امکانات مناسبی به منظور خدمت رسانی با رویکرد زیبایی فراهم آورده که شامل مواردی از قبیل

می‌ باشد.

در کنار شما و برای شما عزیزان مکانی را فراهم نموده ایم تا بتوانیم انچه را در توان داریم اعم از تجربه و علم به کار گیریم تا زیباترین لبخند ها را به همراه رضایت و اطمینان به شما هدیه دهیم؛

مفتخریم که جدیدترین روشها با بروزترین تجهیزات و مواد پزشکی را در مکانی بسیار زیبا و آرام به شما عزیزان ارائه می دهیم.

زیباترین لبخند ها را به همراه رضایت و اطمینان به شما هدیه دهیم.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی پین دنتال

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!